13 Temmuz 2009 Pazartesi

ÖSS Tercihlerinize Yön Verme Zamanı

Arkadaşlar artık sonuçlar açıklandı ve şimdi sizleri ve ailenizi tercih heyecanı sardı.Tercih klavuzları genelde her sene öss açıklandıktan 1 hafta sonra okullara dağıtılmaya başlanır.Bunları takip ederek en yakında okuldan temin edebilir yada ÖSYM nin internet sitesinden aynı klavuza ulaşabilirsiniz.
İlk önce tercihlerinizde belirlemeniz gereken sizin nereyi istediğiniz ve okumak istediğiniz bölümlerin belirlenmesi aşamasıdır.Bunlar tüm hayatınıza yön verecektir.
Daha sonra ise öss sonucunuzda yazan kendi alanınıza göre türkiyedeki başarı sırasınızdır.Bu gerçekten çok önemlidir.Çünki puanlarda oynamalar olurken başarı sıranızda böle birşey söz konusu bile olamaz.
Tercihlerinizi yaparken bu kriterleri göz önünde bulundurmanız sizin yararınıza olacaktır.Ve yine bir diğer önemli husus bölümlerin açıklamalarını iyi okumanızdır.Çünki bazı bölümler meslek lisesi,bazı bölümler ek puana göre öğrenci almaktadır.
Şimdi örneğin Sayısal 2 den 310,000 puan aldınız ve 50.000 cisiniz diyelim.İstediğiniz bölüm Gıda Mühendisliği olsun.2008 tablosuna baktığımızda en yüksek ODTÜ 339,676 puanla ve 15.804 cü kişiyi almış.Bu sizin sıralamanıza göre olması imkansız gibi birşey.Puanı dikkate almıyorum.Bir diğer üniversite Sakarya ise 312,280 puanla ve 46.507 ci başarı sırasındaki öğrenciyi almış.
Arkadaşlarımızın en çok takıldıkları nokta budur aslında.Benim sıralamam 50.000 ben buraya girebilir miyim? Elbette girebilirsiniz ama garantisi yok burası Türkiye.Neden garantisi yok? Sizden önde olan bir öğrenci burayı yazdığı zaman otomatikman siz geriye düşüyorsunuz.Bunu daha çok kişinin yazdığını düşünürsek dahada gerilemiş oluyorsunuz.Ama bunun terside olabilir.
Şimdi benim demek istediğim ÖSS tercih sistemi gerçekten çok zor bir sistem.Bu verdiğim örnekteki puana ve başarı sırasına göre Selçuk Üniversitesi Gıda Mühendisliğine rahatlıkla girmesi gerekir.Son giren başarı sırası 55.478.
Ancak bu hiçte öle olmuyor arkadaşlar.Neye göre belirlendiği kesin olmayan ÖSS tercih sisteminde burayada yerleşemediğiniz zamanlar oluyor.Bunu bizzat ben kendim yaşadım.
Ben üniversiteye 2007 senesinde girdim.Eşit ağırlık 2 den 313 gibi bir puan aldım.Başarı sıram 45 binler de birşeydi.Ben 15 bin aşağı ve 15 yukarıya doğru bir tercih yaptım.Herkes benden 2 bin bile olmayan 43 binlerde bir bölümün geleceğiniz tüm rehberlik hocaları söledi.Ancak dedikleri olmadı ben 10 bin gerideki bölüme yerleştim.
Demek istediğim tercihlerinizi ince eleyin sık dokuyun hata yapmayın.

0 yorum to “ ÖSS Tercihlerinize Yön Verme Zamanı ”

Yorum Gönder